مراسم تودیع رییس جمهور آلمان،از تحریم مقامات تا اعتراض مردم با ووزلا
نوشته شده توسط : brezzers

'كریستیان وولف' رییس جمهور 52 ساله آلمان كه بدلیل آنچه 'بی صداقتی مالی' و 'عدم شفافیت در روابط اقتصادی با نزدیكانش' در زمان تصدی مقام نخست وزیری ایالت نیدرزاكسن، ماهها از سوی رسانه ها و افكار عمومی تحت فشار قرار داشت، یك روز پس از درخواست دادستان هانوفر برای لغو مصونیت سیاسی اش از پارلمان آلمان ، در تاریخ 18فوریه 2012 از مقام خود استعفا كرد.

به گزارش ایرنا، مراسم تودیع وولف كه عصر امروز و براساس یك رسم سنتی در محل كاخ ریاست جمهوری آلمان برگزار شد، تحت الشعاع اعتراض های گوناگون از سوی مخالفان وی قرار گرفت.

اعتراض مخالفان رییس جمهور مستعفی آلمان در مراسم رسمی تودیع وی به حدی بود كه صدای مارش گروه نظامی مراسم بارها با صداهای ناهنجاری كه از سوی مخالفان و معترضان بلند می شد در هم می آمیخت.

مخالفان وولف امروز با تجمع در مقابل كاخ ریاست جمهوری آلمان به عملكرد رییس جمهوری سابق این كشور اعتراض كردند و با به صدا در آوردن 'ووزلا' ( شیپوری با صدای گوش خراش كه در جام جهانی 2010 معروف شد) ، نواختن سوت های داوری در فوتبال و همچنین فریادهای اعتراض آمیز ناشی از خشم، رییس جمهور سابق را هو كرده و بارها باعث اخلال در مراسم شدند.

مراسم رسمی و دولتی تودیع كریستیان وولف همچنین با تحریم از سوی بسیاری از شخصیت های سیاسی و رهبران سابق آلمان و همچنین 4 رییس جمهور سابق این كشور روبرو شد كه این اتفاق در نوع خود در تاریخ آلمان بی سابقه توصیف شده است.

به گزارش رسانه ها،اكثریت بالغ بر 200 میهمان این مراسم رسمی را پرسنل كاخ ریاست جمهوری تشكیل می داد.

صدر اعظم آلمان و تنها تعداد معدودی از اعضای كابینه این كشور در مراسم تودیع رسمی وولف حضور داشتند.

یكی از دلایل مهم ادامه اعتراضات و مخالفت ها با رییس جمهور مستعفی آلمان، تصمیم به پرداخت حقوق مادام العمر سالیانه 199 هزار یور به وی و همچنین سالیانه 280 هزار یورو به عنوان هزینه های مربوط به یك دفتر كار با منشی مخصوص، راننده، ماشین و محافظ شخصی است كه خشم مخالفان را برانگیخته است.

معترضان عنوان می كنند، با توجه به اینكه برای رییس جمهور سابق آلمان پرونده قضایی در محاكم این كشور تشكیل شده و وی باید پاسخگوی ابهامات مالی خود در گذشته باشد، پرداخت چنین مبالغی به رییس جمهور مستعفی ،توجیه پذیر نیست.

اروپام** 2051** 1701** 2303





:: برچسب‌ها: بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: